קטגוריות
Dvora Bochman Curator קלישר

מאגיה(ר)קוצקה – Mágia(r) kocka



 A new exhibitionat the Curatorial Studies Gallery
  of  the Kibbutzim College of Education and the CCA

"Mágia(r) kocka" – Hungarian Magic Cube – video exhibition of Hungarian artists


Curated by:  Dvora Bochman

Participating artists:
Eike, Lajos Csontó, Tamás Komoróczky,
Ádám Ulbert, Erika Baglyas, János Sugár,
Endre Koronczi, Ilona Lovas, Szacsva y Pál,
Gyula Július, Zsolt Vásárhelyi, Szabolcs KissPál
The Mechanical puzzle called the Rubik's Cube, was invented in 1974 by Erno Rubik, a sculptor and Doctor of Architecture from Budapest, Hungary. Rubik dealt with the geometry and the study of three-dimensional forms and aspired to create a channel through which students clarify issues of 3D form Design.
The hypothes is that successful export of the cube had a major contribution to accelerating the transition from communism to capitalism remains controversial, but there is no denying that it was the best selling toy in history.In this exhibition, Rubik's Cube is viewed as a metaphor for complex systems, which their convoluted mechanism is hidden from view, and deciphering them requires sophistication.
The gallery space, commonly known as a 'white cube', acts here as an artistic equivalent of a Rubik's Cube. Both function as mechanisms charged with secrecy, utilizing puzzles and games as their governing rule.

"Do you know my method" –  János Sugár

תערוכה חדשה בגלריה של התוכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות של סמינר הקיבוצים

מאגיה(ר)קוצקה – Mágia(r) kocka
קוביית הקסם ההונגרית תערוכת וידאו של אמנים הונגריים
אוצרת: דבורה בוצ'מן
פתיחה : יום חמישי 8/3/12 בשעה 20:00
האמנים המשתתפים:
אייקי, לויוש צ'ונטו, תומש קומורוצקי, אדם אולברט, אריקה בגיאש, ינוש שוגאר, אנדרה קורונדזי, אילונה לובש, צ'ואה אי פל, ג'ולה יוליוש, ז'ולט ושרהיי, סבלוץ' קיש פאל
הפאזל המכני המכונה הקובייה ההונגרית, הומצא ב-1974 על ארנו רוביק, פסל ודוקטור לארכיטקטורה מבודפשט, הונגריה. רוביק שעסק בגיאומטריה ובמחקר של צורות תלת-ממדיות שאף ליצור כלי שבאמצעותו יבהיר לתלמידיו סוגיות בעיצוב תלת-ממדי. ההשערה שהצלחת יצוא הקובייה הפכה אותה לאחת התרומות המרכזיות שהאיצו את המעבר מהקומוניזם לקפיטליזם, נתונה במחלוקת,.אולם אין להכחיש שצעצוע זה הוא הנמכר ביותר בהיסטוריה.
ניתן לראות בקובייה ההונגרית סוג של מטאפורה למערכות מסובכות בעלות מנגנון שמורכבותו נסתרת מן העין ואשר נדרש תחכום רב כדי להבינן. המקרה של חלל המוזיאון ומרחב הגלריה המכונים 'קובייה לבנה', הוא מעין מקבילה לקובייה ההונגרית. שניהם פועלים כמנגנונים טעוני סוד אשר משתמשים במשחק ובחידה כעיקרון על.

מאת דבורה בוצ׳מן

דבורה בוצ׳מן היא ציירת מולטי דיסיפלינרית ואוצרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *