אוצרת: דבורה בּוֹצ'מן
שמות המציגות: חיה גולד, ורדה גולדרינג, מירית גטניו הרטמן, אריאלה מיכאלי, נעמי סמסון, דורית ראשוני, יהודית רוזני, רות שקולניק.
"הצייר של החיים המודרניים" היה חיבורו של שארל בודלר בו עיצב את דמות האמן החדש, זה המתבקש להתמקד ביצירתו באסתטיקה של היומיומי ומרחביו. מפויי מרחב זה מתבצע מתוך מבט על ייצוגיו התרבותיים, התיאורטיים והפוליטיים. כך העיסוק ביומיומי ינסח את הידע וההתמצאות במרחבים החדשים של החיים (1863).
תערוכה זו נערכה בעקבות מסע ציור של שמונה אמניות שטיילו ויצרו עבודות אמנות אסטטיות בנופי טוסקנה רבת החן בליוויה ובהדרכתה של דורית ראשוני. הן דווחו כי בעת השהות חלקו חוויה מענגת. התערוכה מהווה הצעה להתבוננות במצרף הציורים והצילומים של משתתפות המסע.
נצפה בציורים המאופיינים במריחות מכחול חופשיות ואכספרסיביות מחד, ובעבודות המצטיינות באיפוק. נוף ילדות הועלה מהעבר בעקבות המסע, וכן נופי נפש. ביצועם של ציורי הנוף אף הושפעו מצבע, צליל או תחושה רוחנית שהציתה את אש היצירה.
בתערוכה זו נעשה ניסיון לחקור האם נראות היצירות ונקודות מבטן של הפרטים בקבוצה הפלורליסטית הושפעה כתוצאה מהשהייה בצוותא ומאפיו של המסע, והאם השונות במידת מיומנותן, ויכולת משתתפיה מאפשרת אמירה משותפת ובעלת ערך.
העבודות מאזכרות ז'אנרים כגון הודוטהVeduta – שנודע בהתמחות אמניו בציורי נופים טופוגרפיים מפורטים. ציירים איטלקיים כקנלטו, ואחיינו ברנרדו בלוטו, התפרסמו בציוריהם המדויקים. התוצרים נרכשו על ידי תיירים שהגיעו לאיטליה במסעותיהם לצורך גילוי עצמי. הם החזירו איתם תחריטים רישומים וציורים כמזכרת נצח אמנותית.
במקרה פרטי זה התלכדה התיירות ויצירתיות לישות אחת. האמניות סימנו את התענגותן, והחזירו עמן פיסות של חוויות שנלכדו בעבודות השונות שבוצעו על ידיהן בעת המסע.
הפילוסוף בנימין וולטר טען כי האנשים הדגולים היו משוטטים. הם השכילו להבין כי ככל שאדם עסוק וממוקד פחות בעבודתו וביצירתו, כך יספוג יותר, ייקל את כאב הלב שבור, ויתעלה לספירות גבוהות יותר.
המשוטט (flaneur), גיבור המודרנה התהלך נינוח ללא יעד בפאריס של אמצע המאה ה 19. הוא מוגדר כאנטיתזה לתייר המצויד בשעון וצריך להספיק להגיע לאתרי ה sightseeing. הוא אינו גיבור "הרואי", פועל מנוכר (מרקס), אדם ארוטי (פרויד), טיפוס רציונאלי (מקס ובר) או גוף ממושמע (פוקו). המשוטט מבכר את האסתטי על פני האתי ומבטו בלתי ממוקד כעין שמביטה בעצמה וחושפת את הלא-מודע וכמו מצלמה הקולטת דברים שהעין מחמיצה.
מדיום הצילום התמקם בגלריות ובמוזיאונים כאמנות מבוססת טכנולוגיה. אמני הצילום עסקו כעמיתיהם הציירים בייצוגי הנוף שנלכדו בצילומי הפנוראמה בדיוק רב. צילומיה לוכדי העין של חיה גולד מבוצעים במיטב הייצוג הטכנולוגי העכשווי מהווים ייצוג לז'נר זה ומעומתים עם יצירות המקור היחידאיות בתערוכה זו.
על משתתפות התערוכה:
בוגרת הטכניון בפקולטה לאדריכלות נוף. השתתפות בקורסי אמנות וציור אקדמיים במסגרת זו. מעצבת גרפית ומוצר.
למדה ציור ואמנות החל מגיל 4 ב art institut בשיקגו, וכן אצל ציירים כגון אדם בקרמן, אברהם שרביט ומיכה אולמן.
בעבר בעלת גלריות לאמנות ולמסגור אמנותי ברמת-אביב.
עתה בעלת חנות און-ליין באתר לממכר 'Etsy' של צילומיה מעובדי המחשב, מלמדת הקמה וניהול 'חנויות ממכר', וכן מקימה מרכז הדרכה באתר זה.
ארבעה מצילומיה לתערוכה נבחרו מתוך אוסף של קרוב ל-1000 צילומים, שתיעדו את המסע הנפלא עם דורית.
ורדה גולדרינג
פיסול פיגורטיבי בחומר, ציור, תכשיטנות (צורפות), ציור על עץ. – נלמדו בחוגים שונים.
בעלת BA סוציולוגיה, תעודת הוראה, עבדה כמורה בכלא לנוער
לומדת במכון אדלר בקורס אימון.
1. העיר גוססת- פחם על קנבס
2. בית בודד בנוף – אקריליק על קנבס, מונוכרום.
מירית גטניו הרטמן
למדה ציור, מציירת, וציוריה מוצגים.
מנהלת 'סטודיו הס' משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, בדגש על עיצוב פנים.
עסקה באדריכלות נוף, עבדה במשרדי מהנדסים ותכננה מרכז מסחרי ותחנת דלק, שכונת מגורים, ובתים פרטיים.
בשעות הפנאי סקיפרית המשיטה יאכטות בארץ ובעולם.
פעילה בקבוצת כ.נ.ל (כאן נרצה לחיות) לשמירת חרות הפרט במרחב הציבורי.
למדה לימודי מגדר בגבעת חביבה
לומדת לתואר ראשון במנהל עסקים.
"במהלך טיול קסום בטוסקנה שבאיטליה הצלחתי להתנתק ולצייר את הנופים המדהימים שביקרתי בהם והעבודות הם התוצאה של השבוע הנפלא הזה"
עבודות על נייר A4
אריאלה מיכאלי
למדה בקורס רישום, פסטל ושמן אצל הציירת סמדר כץ
מציירת זיכרונות בשמן על קנבס במריות.
לאחר קריירה בתחום הבנקאות יצאה לפנסיה מוקדמת להגשמת חלום בסטודיו בו ציירה שנתיים רצופות על הבדים את האצור בה במשך השנים.
1. גזעים בסגול בגשם – (שמן על קנבס 80/80) – בבוקר אחד גשם שוטף אילץ אותן לחזור בעת שישבו לצייר מול חלקת קבר נחבאת בסבך. השיר שהתנגן בראשה היה "גשם סגול".
2. גזעים בירוק ברוח – (שמן על קנבס 80/80) – בטיול ביער ירוק וסבוך, בבוקרו של פסטיבל פרחים, הלכה לאיבוד וחשה תחושת קלאוסטרופוביה.
נעמי סמסון
לימודי ציור לאחר שסיימה את תפקידיה הרבים, וכן עסקה בסידורי פרחים, רקמות, עיסת ניר וכולי.
ילידת 1934 בקיבוץ מזרע. הדריכה חניכים של 'השומר הצעיר'. שירות צבאי 'בחיל האוויר'. חזרה הביתה ועבדה בחקלאות, חינוך, ובעיקר בתפקידי ניהול לאורך כל הדרך,
לימודים בפקולטה לחקלאות ברחובות, השתלמויות בנושאי חברה כלכלה וניהול.
1. נוף הנראה מחלון ביתנו בחווה החקלאית בה התגוררנו.
2. נוף אופייני בדרום טוסקנה.
דורית ראשוני
"נפשי יוצאת אל הטבע ואל החומר לכן גם אני בוחרת חומרים מהטבע לצייר עליהם. העץ הגולמי המסיבי מהווה לי משטח נפלא עליו אני מציירת את הטבע שצילמתי".
אמנית ומשוררת, מנהלת סטודיו לציור המקיים חופשות ציור בארץ ובחול.
הציגה ואצרה תערוכות רבות בארץ בחללים אלטרנטיביים, כתבה ביוגרפיות, איירה ספרים ועוד.
בוגרת שנקר בעיצוב אופנה, אוניברסיטת תל-אביב בתולדות האמנות וכתיבה יוצרת, סוציולוגיה
ותואר כללי. צילום בקמרה-אובסקורה. עבדה כעיתונאית ברשת שוקן, מעצבת אופנה, דיילת, כותבת ביוגרפיות, מפיקת אירועים, ואירועי אמנות. חברת איגוד המאיירים. ואיגוד אמני רעננה.
מציירת בטכניקות שונות.
ציורי נוף על גזעי עץ בצבעי שמן.
יהודית רוז'ני
השתתפה בקורסים רבים לאמנות, אומנות, ולקרמיקה.
בעלת סטודיו קרמיקה ביתי בעבר.
עסקה בהדרכה ובניהול חוגי קרמיקה, עיסות נייר, אמאייל, וכדומה לילדים ולמבוגרים.
ניסיון ראשון בציור על קנבס.
תואר ראשון בתרבות צרפת בלימודים לאטינו אמריקיים במחלקה להסטוריה.
עבדה בסוכנות היהודית.
חבית, 27/ 34 – חבית גדולה על הדשא בחזית אכסניה הקרינה שלווה ורוגע ושבתה את הלב
חזית, 23 / 20 – חזית בית וגלגל על הקיר עוררו געגוע לבית כפרי ליד ירושלים בו התגוררה בעבר.
שקולניק רות
החלה לצייר השנה.
גמלאית, לימדה בחטיבה העליונה ביולוגיה וכימיה.
תואר ראשון – חקלאות. תואר שני – ניהול משאבי טבע וסביבה.
1. 43/ 27 DE BAGNOREGIO
2.CIVITTA ORVIETO סמטה קטנה באורבייטו העיר ההולכת ונעלמת 32/27
—
מקום התערוכה: גלריית ספריית בית אלון. רח' אילת 8 , גבעתיים.
15 ביולי עד 1 בספטמבר.
פתיחה חגיגית: 22 ביולי בשעה 19.30 – התכנסות, ברכות, כיבוד, והופעה של מקהלה.
שעות הפתיחה: בימים: א', ג', ד', ה' בין השעות 19:00-15:00. בימים: ב', ד' בין השעות 14:00-10:00.